Tenderlocomotief, bouwserie 86 van de DB , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1030 pk. Gewicht : 112 t. Snelheid 80 km/uur. Vanaf 1955 reden deze locomotieven zwaare goederentreinen als ok personentreinen.
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 012 van de DB , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1818 kw (2470 pk). Gewicht : 180 t. Snelheid 140/150 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen als ook personentreinen. Aantal gebouwd 34.
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 50 van de DB , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1196 kw (1625 pk). Gewicht : 135,1 t. Snelheid80 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen als ook personentreinen. Aantal gebouwd 3200.
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 01 van de DR , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1649 kw (2195 pk). Gewicht : 130 t. Snelheid 130 km/uur. Vanaf 1968 reden deze locomotieven goederentreinen.
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 50 van de DB , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1196 kw (1625 pk). Gewicht : 135,1 t. Snelheid 80 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen .
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 12 van de DB , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1150 kw (1525 pk). Gewicht : 130,1 t. Snelheid 80 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen .
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 72 van de DRG , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1850 kw (2500 pk). Gewicht : 130 t. Snelheid 110 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen als ook personentreinen op heuvelachtige routes.
Zwaare stoomlocomotief, bouwserie 81 van de DDR , tijdperk IV (1971-1985) Vermogen: 1800 kw (2400 pk). Gewicht : 132 t. Snelheid 110 km/uur. Vanaf 1971 reden deze locomotieven vooral zware goederentreinen als ook personentreinen op heuvelachtige routes.