Elektrolokomotive ES 6 HALLE Bouwjaar 1914
Dampflokomotive BVI Bouwjaar 1863
Dampflokomotive "Spanisch-Brötli-Bahn" Bouwjaar 1847
Schweitzer Dampflok "Limmat" bouwjaar 1847. Personenvervoer van Zürich -Baden. Met deze trein vond op 9.augustus 1847 de opening van de eerste zwitserse Eisenbahnstrecke plaats. Het 30 Km lange traject verbond Zürich met het Kurort Baden. De naam "Spanisch- Brötli-Bahn heeft zij gekregen van de naam van een gebak dat s'morgens voor het ontbijt op tijd naar het Kurort geleverd wordt.
In 1912 is de invoering van de Elektrolok bij de Deutschen Eisenbahn niet meer tegen de houden. Ook de verbinding tussen Halle-Leizig-Dessau- Magdebourg is gezien het stijgende treinverkeer hiervoor bestemd. De Königliche Preussiche Eisenbahn Verwaltung , tot nu toe allen in bezit van een Elektrolocomotief geeft opdracht om een nieuw locomotief te laten ontwikkelen. De opdracht gaat naar Berlijn. De Siemens Schuckert Werke zijn voor de ontwikkeling van het elektrische gedeelte verantwoordelijk. Op 25. maart 1914 wordt de 1'C'1 Elektrolok als ES 6 in bedrijf genomen. De toegelaten snelheid was 110 km/u. De open alleen met stalen beschermplatten bekleedde bouwweise van de lok alsmede de uit de stuurcabine rakende schoorsteen , de trein was des ondanks de elektromotor, uitgerust met een stoomketel. Deze Locomotief reed vooral zware snelle personentreinen. Tijdens de eerste wereldoorlog reden in Deutschland geen Elektrolocomotieven. Na de oorlog in 1921 was deze lok weer in bedrijf genomen. Dit model is tot 1952 nog actief geweest.
In het Altbayerische Gebiet ten zuiden en Oosten van München was in de zeventiger en tachtiger jaren van de laatste eeuw de Dampflok B VI de alleenheerser in het personen- vervoer. Van München uit reden B VI naar Rosenheim en Simbach, naar Weilheim, Mumau, Tölz en Schliersee. Daarbij worden bijna uitsluitend turfmachines ingezet. Het Wagenmateriaal bestond uit tweeassige afdelingwagons met remplatvorm. De onderstellen daarvan bestonden reeds uit stalprofielen. De petroleumverlichting is 1877 vervangen door een gasverlichting. Deze treinen vervoerden ook postwagen en goederen als Eilzüge. Bayerische Dampflokomotive BVI van