"DIE SCHNELLE PREUSSIN" Bouwjaar 1925
"Königliche Bayerische Staatseisenbahn" S316
"Königliche Bayerische Staatseisenbahn" 3602
In de tijd van de " Preussisch-Hessichen Staatsbahnen" waren voor deze locomotieven de hoofdlast van het sneltreinverkeer. Sommigen van hen hadden ook wel de eer de hoofdtrein van Kaiser Wilhelm de II te trekken. Vermogen 1170 pk. Gewicht 77 t. Snelheid 110 km/u. Aantal gebouwd 207. Uitgerangeerd 1948.
Stoomlocomotief S316 van de "Königliche Bayerische Staatseisenbahn" . Op 6. mei 1914 in Ludwigshafen in bedrijf genomen. Deed dienst op het traject Ludwigshafen , Würzburg. Ab 1940 Dresden. Na afloop van de 2e wereldoorlog keerde de loc weer terug na het Badische Gebied tot aan het eind van haar loopbaan 1952. Aantal gebouwd van deze serie 50 stuks. Vermogen 1990 pk. Snelheid max. 110 km/u. Laatste uit dienst 1961.
Stoomlocomotief 3602 van de "Königliche Bayerische Staatseisenbahn" . Op 20. Juli 1908 voor de tentoonstelling "München 1908" in bedrijf genomen. Het Koninklijke wapen en een gouden schoorsteen onderstrepen de elegantie van de misschien mooiste locomotief die eerst vanuit München en later ook vanuit Nürnberg door geheel Bayeren onderweg was. Vanwege het mooie uiterlijk gingen 1919, 15 van deze locomotieven als oorlogsbuit naar Frankrijk waar zij tot 1946 in dienst waren. Aantal gebouwd 159 stuks. Vermogen 1770 - 1990 pk. Snelheid max. 120 km/u. Laatste uit dienst 1966.