Elektrolokomotive "Krokodil" Bouwjaar 1926
Dampflokomotive T2250 Bouwjaar 1908
Dampflokomotive T12 Bouwjaar 1836
In 1912 is de invoering van de Elektrolok bij de Deutschen Eisenbahn niet meer tegen te houden. Een van de eerste elektrolokomtiven vaan de "Schweitzerischen Bundesbahnen" De moeilijke topografie van zwitserland steelt hoge ijzen aan de locomotieven. Vooral de Nord-Süd Verbinding over de 240 km lange "Gotthard- Strecke" met totaal 969 kunstbouwen als tunnels, bruggen, rampen en bochten vraagt sterke machines. Gewicht 240 T. Vermogen 7500 PK.
T22520 Beierse stoomlocomotief S 3/6 . De Beierse S 3/6 werd gedurende 22 jaar gebouwd en ze bewees zich 57 jaar lang in de dagelijkse dienst. Ze was met haar grote vermogen en haar zuinige kolenverbruik ongetwijfeld een van de succesvolste constructies uit de "änderbahn" tijd. Ze overtuigde echter niet alleen door technische kwaliteiten, maar vanwege haar elegante uiterlijk gold ze al spoedig als mooiste stoomloc in haar tijd. Na vergelijkbare constructies voor de Pfalzbahn en de Badense Staatsspoorwegen leverde de firma Maffei in München op 16 juni 1908 de eerste S 3/6 aan de Königlich Bayerische Staatsbahnen. Vier dagen later rolde met nummer 3602 de tweede S 3/6 de fa briekshallen uit rechtstreeks naar de tentoonstelling "München 1908". Om de machine beter op de toen gebruikelijke fotografische platen te kunnen vastleggen, lakte Maffei de loc afwijkend ten opzichte van haar groene zustermachine 3601 in een licht okergele kleur. Het koninklijke wapen op beide zijden van de rookkamer, een gouden schoorsteenkroon en de ketelringen, maar ook met messing beslagen cilinder- en schuifafdekkingen onderstreepten de elegantie van misschien wel de mooiste S 3/6.
Een typische treinsamenstelling van de Berliner Stadtbahn uit tijdperk I. ( 1835 - 1920 ). Pruisische Baureihe T12. Bij de DB gingen de laatste exemplaren 1968 buiten dienst.